Op naar Australïe!!

1 augustus 2018 - Cairns, Australië

Zondagavond zijn we rond 9 uur naar het vliegveld gereden van Denpasar. Natuurlijk veel te vroeg, maar goed dan waren we er alvast. Na wat rond vragen en wachten mochten we doorlopen naar de check in. Wencke naar Qatar en ik naar Jetstar. Gelukkig was de check in, in dezelfde terminal. Dus konden we elkaar nog even gezelschap houden. Na de check in, door de douane en op zoek naar de gate. Echter stond er alleen bij mijn vliegtuig nog geen gate nummer. Dus het eerste wat ik dacht was, oohneee daar gaan we weer. Nadat we wat drinken gekocht hadden en wat winkeltjes bekeken ben ik met Wencke naar de gate gelopen en hebben we afscheid van elkaar genomen. Ik ben neergeploft op de grond bij een stopcontact en het was afwachten. Pas na 1,5 uur werd 10 minuten voor vertrek de gate bekend gemaakt en kon ik dan eindelijk het vliegtuig in.

Na ongeveer 4,5 tot 5 uur vliegen kwam ik aan in Cairns. Erg moe natuurlijk, omdat het een kort nachtje was. Gelukkig had ik de transfer naar het hostel al geregeld en kon ik meteen instappen. Samen met nog 2 Engelse meiden die naar hetzelfde hostel gingen. Met die meiden heb ik dan ook de ochtend doorgebracht, wachtend op de check in. Alleen ze waren nogal uitbundig en overdreven, zoals Engelse kunnen zijn. Dus ik hield het eigenlijk al snel voor gezien en ben bij het zwembad gaan liggen. Na 3 uurtjes wachten kon ik inchecken en ben ik me gaan opfrissen in de kamer. De kamer ziet er netjes uit en er is een aparte douche en wc dus dat is wel fijn. Hierna ben ik boodschappen gaan doen voor deze week, zodat ik altijd iets in het hostel heb om te eten. In de avond hebben ze hier $5 meals, dus na het douchen heb ik hier gebruik van gemaakt en ben ik bij een ander groepje gaan zitten. Die avond ben ik op tijd gaan slapen, want ik was behoorlijk moe van de reis.

Dinsdag ging om 7 uur de wekker en ben ik mijn luxe ontbijt gaan maken. Brood met jam. Hierna spullen gepakt en om 8 uur opgepikt voor de tour. Met een vol busje met ongeveer 17 personen gingen we op pad. We hebben verschillende watervallen bezocht en daarnaast genoten van de mooie natuur. De groep was gezellig en er zat ook een Nederlands stel bij, waarvan de vrouw ook leerkracht is, dus dat was weer toevallig. Die dag heb ik genoten van alle mooie natuur, al was het water we echt heel erg koud. Ik ben er maar 1 keertje ingegaan. Rond 7 uur waren we pas weer terug in het hostel en ben ik snel gaan douchen. In de avond had ik namelijk afgesproken met 2 Nederlandse jongens die in een ander hostel verbleven. Zij kwamen naar Giligan's toe waar we mee hebben gedaan met de bingo en gezellig drankjes hebben gedronken. Echter was het niet heel druk en toen we rond half 2 ergens anders heen wilde was er eigenlijk al niet veel meer te beleven. Dus terug gegaan naar Gilligan's en nog wat gekletst. Hierna ben ik gaan slapen.

Vanochtend heb ik lekker uitgeslapen, al kan ik lekker wel weg laten want er is hier in de ochtend meer herrie dan dat ze zeiden in de nacht van de muziek. Om 9 uur kwam de schoonmaak binnen denderen, waren alle lampen aan en tjah van slapen kwam het niet meer. Dus maar lekker lui wat op mijn telefoon dingen opgezocht wat ik hier kan doen en waar ik op Magnetic Island wil slapen. Vanmiddag ga ik de stad een beetje verkennen en morgen staat er een volgende tour op het programma namelijk Great Barrier Reef!!

1. Tine:
    1 augustus 2018
    Leuk om te lezen Sis!
    Have fun :)

Dikke kus
  2. Marion:
    4 augustus 2018
    Klinkt goed elle!
    Ben benieuwd naar de volgende avonturen!
  3. Anne:
    6 augustus 2018
    De eerste activiteit in Australië alweer van je bucketlist!! :)