Cairns

4 augustus 2018 - Cairns, Australië

Donderdag 2 augustus was het zover, snorkelen & duiken in het grootste reef ter wereld. Na mijn ontbijtje ben ik richting de terminal gelopen en kon ik aan boort  van een mooie grote catamaran. Na een 2 uur varen kwamen we aan bij de eerste stop. Dit werd mijn 2e duik van deze vakantie, helaas viel die een beetje tegen in vergelijking met de duik in Bali. Weinig vissen en vooral grijs koraal. Dus na de duik snel het pak uitgedaan en terug het water ingesprongen met mijn snorkel set. Dit was echt veel en veel beter. Super helder water en je zwom letterlijk recht boven het koraal op misschien 1-2 meter afstand. Helaas geen schildpad of haai gezien, maar wel heel erg veel soorten vissen, heel erg leuk. Na een erg lekker lunchen gingen we door naar de 2e stop waar ik weer heerlijk gesnorkeld heb boven het nog mooiere koraal. Op de weg terug naar de haven ben ik in gesprek geraakt met 2 Nederlandse meiden die op het einde van hun reis zaten. Dat was wel gezellig, omdat de rest van de tour eigenlijk vooral op mezelf was. Na de tour ben ik gaan douche en heb ik gezellig met een groep andere backpackers deel genomen aan een quiz en lekker wat gedronken. Er was ook een wet t-shirt contest voor mannen wat erg grappig was om te zien.

Vrijdag heb ik een relax dagje gehad, lekker bij het zwembad gelegen met de meiden die ik de avond er voor had leren kennen en mijn simkaart geregeld en boodschappen gedaan voor de trip van morgen. Ook deze avond was het weer erg gezellig en vond ik het erg jammer dat ik op tijd naar bed moest voor de tour van morgen.

Zaterdag was mijn laatste dagje in Cairns, want vanavond vertrek ik in de nachtbus naar Magnetic Island. Maar eerst heb ik nog genoten van een hele leuke tour naar Cape tribulation. Het oudste regenwoud van heel Australië. Tijdens deze dag heb ik mooie stranden bezocht, genoten van vele uitkijkpunten, verschillende diersoorten zoals krokodillen, slangen, Cassawary en allerlei bijzondere vogels. Ook op deze tour waren er weer 3 Nederlanders en een Belgisch meisje, dus dat was weer erg gezellig. De gids vertelde van alles over de natuur en het was een erg leuke dag. Vervolgens terug in het hostel mijn tas ingepakt en nog even bij geslapen voor ik de nachtbus in ging.

Hierna zit mijn eerste week er alweer bijna op en het verbaast me hoe makkelijk het eigenlijk is om contacten te leggen. Ook is erg leuk dat veel Australische mensen nu ook in het noorden op vakantie zijn. Hierdoor kan ik nummers verzamelen en later op mijn route weer afspreken omdat ik dan in hun woonplaats kom!

1. Wencke:
    8 augustus 2018
    Ziet er echt super uit! Doet me allemaal herinneren aan 3 jaar terug :)
    Heel veel plezier met skydiven en de rest van je trip!
    Je gaat nog heel veel mooie dingen zien :)

Liefs Wencke