Het einde van weer een geweldige reis!

8 oktober 2018 - Darwin, Australië

Daar zit ik dan, op het dakterras van het hostel om 21:00 uur 's avonds. Met een lekker briesje en nog steeds 29 graden. De laatste avond in Darwin, mijn laatste avond in Australië, maar ook mijn laatste avond van een geweldig avontuur. Wat heb ik weer enorm veel meegemaakt. Zoveel dat ik het bijna niet meer bij kan houden.

Eerst Bali, met mooie stranden, blauwe lucht, duiken, surfen, parasailen, jetskiën cocktails, relaxen en cultuur snuiven. Daarna Cairns met de mooie watervallen, het great barrier reef, de wilde dieren in de Jungle en de vele stapavonden. Door naar Magnetic Island waar ik voor het eerst wilde Koala's en Wallabi's heb gezien en veel wildlife heb vast gehouden en met wild vreemde een dag op pad ben geweest door te liften. Vervolgens Airlie Beach waar ik besloot random uit een vliegtuig te springen en op een 3-daagse boottocht te gaan naar de geweldig mooie eilanden van de Whitsundays en met als hoogtepunt whiteheaven beach! Na mijn boottripje op naar Fraser Island waar ik op het grootste zandeiland ter wereld met een 4wd over het strand heb gecrost en wilde Dingo's heb gespot en zeker ook van geweldige uitzichten heb genoten. Met de fraser groep gezellig afgesloten met een feestje in Noosa en daarnaast ook genoten van de mooie natuur daar. Waaronder de coastwalk en de geweldige zonsondergang.

Ondertussen alweer 40 dagen op reis en aangekomen in het wat minder leuke Brisbane. De stad verkent en snel door naar de Gold Coast. Lekker uitgewaaid, nog eens op mijn surfboard gestaan en weer lekker gefeest. Byron Bay was toen de volgende bestemming waar ik wat langer verbleef. Hier heb ik met walvissen gekayakt, een mooie wandeling langs de kust gemaakt en rond gekeken in Nimbin. Na een lange busreis zat ik dan eenzaam in het mini dorpje Yamba. Waar ik wel genoten heb van een heerlijke privé surfles. In Port Macquarie nog even op de fiets gestapt voor ik in de bus stapte voor mijn lange rit richting Sydney!

Sydney the place to be in Australië! Heerlijke stad waar ik genoten heb van de verschillende bezienswaardigheden die de stad rijk is en van de enorm mooie skyline, zeker in het donker met alle lichtjes. Na Sydney richting Melbourne, een gezellige stad waar ik zeker wel zou kunnen wonen. Pinguïns gespot, uren lang over de gezellige marktjes gestruind en een gokje gewaagd in het Casino.

Na Melbourne richting de Great ocean road. En dat was het zeker Great! In Adelaide even bijkomen van alle mooie uitzichten, om vervolgens door te reizen naar toch wel het mooiste plekje van mijn hele reis, Kangaroo Island. Wat een geluk hebben we daar gehad met de dieren. Wilde kangoeroes, wallabi's, koala's, dolfijnen, zeeleeuwen, zeehonden en nog veel meer soorten vogels mogen spotten van heel erg dichtbij. Daarnaast vond ik het sandboarden ook erg gaaf. Hierna terug naar Adelaide om nog wat wijntjes te proeven tijdens de wijntour voor ik het echte Australië ging verkennen.

20,5 uur met de bus richting Alice Springs waar ik de eerste Aboriginals zag. Bij Uluru en Kings Canyon in een swag onder de sterren geslapen en heel, heel, vroeg op staan en heel veel wandelen om geweldig mooie natuur en uitzichten te bewonderen. Hierna door naar the top end of Australië. Hier heb ik in het Litchfield park heerlijk ontspannen gezwommen bij de watervallen en de natuurlijke wateren. Maar ook nog een tour gemaakt naar het grootste en oudste National park van Australië Kakadu. De plek waar de eerste mensen op aarde leefde. Toch erg bijzonder om daar dan rond te lopen.

Als ik dit zo terug lees is het gewoon niet normaal hoeveel hoogtepunten je kunt hebben in enkel 3 maanden tijd. Hoeveel soorten natuur je tegen kan komen en hoeveel kilometers je wel niet rijd/vliegt om overal te komen. Daarnaast was het een geweldige ervaring om voor het eerst helemaal alleen z'n groot land binnen te stappen met een backpack. Zoveel nieuwe mensen te ontmoeten van over de hele wereld en zoveel leuke en gezellige momenten met nieuwe vrienden te beleven. Tijdens deze reis heb ik weer angsten overwonnen, veel moeilijke keuzes moeten maken en vooral heel, heel erg veel genoten van dit enorm mooie land.

Morgen is het dan zover en vlieg ik terug naar huis. Toch wel met een dubbel gevoel. Ik kijk er heel erg naar uit om weer naar huis te gaan en mijn eigen plekje te gaan creëren, maar ook vond ik het heerlijk om hier lekker overal heen te gaan waar je maar wil. Ik heb gezien wat ik wilde zien van Australië en alle andere mooie plekken van de wereld bewaar ik voor een nieuw avontuur.

Iedereen bedankt voor de lieve reacties en het lezen van mijn blog. Ik zie jullie weer in het koude Nederland!

1. Toon:
    8 oktober 2018
    Fijn ,nog eens te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad tijdens dit geweldig avontuur maar dat liet je al herhaaldelijk blijken tijdens je reis
    Hopelijk verloopt je terugreis volgens schema zodat ik je op het vliegveld woensdagmorgen weer eens lekker na 3 maanden kan omhelsen
    Groetjes papa 😘
  2. Gonnie:
    8 oktober 2018
    Elle, fijn dat je zo genoten hebt, en ontzettend veel gezien.
    Om allemaal andere mensen te ontmoeten is natuurlijk ook super.
    Je hebt een heel mooi verhaal er van gemaakt.
    We wensen je een hele goede reis weer naar huis.
    Harrie en Gonnie