Fraser Island

18 augustus 2018 - Noosa Heads, Australië

Een beetje laat maar goed, 16 augustus om 9 uur in de ochtend werd ik opgehaald, nadat ik snel had ontbeten en had uitgecheckt in het hostel. Met een jeep werd ik opgehaald in Rainbow beach samen met 2 andere backpackers. Toevallig ook Natasha, een Engels meisje, waarmee ik op Magnetic Island de hike had gelopen. Erg toevallig dus en erg leuk dat we nu samen op tour gingen. Aangekomen bij de garage kregen we de briefing die alle andere backpackers in Noosa kregen. Ik had geregeld dat ik in Rainbow beach opgehaald werd, zodat ik niet eerst naar Noosa hoefde te reizen om vervolgens met de tour weer 2 uur terug te reizen in de bus.
Dus dat bespaarde me 5 uur reizen, thanks voor de jongen in het reisbureau in Cairns. Na een klein half uurtje kwamen de anderen aan bij de garage en kregen we nogmaals een hele uitleg over vanalles en nog wat. We kregen uitleg over de risico's van het rijden met een 4wd  en het zand. Een heel verhaal en ik werd er eigenlijk wel een beetje bang van en durfde niet echt meer te rijden. Dus de eerste rit keek ik mooi even af en reed iemand anders. Ik zat in de 3e auto, the brokencar, want na nog geen 30 minuten op het eiland stonden we stil.
Het begon enorm te stinken en toen we dat tegen de gids zeiden moesten we stoppen om te kijken wat het was. Het bleek een olie lek te zijn. Dus hebben we een half uur stil gestaan om het op te lossen. De gids had geen nieuwe olie bij, dus moesten we verder zonder olie. Maar uiteindelijk toen we op het strand waren en de auto moest vechten tegen het zand kwamen we echt vast te zitten en deed de auto niets meer. Dus we werden bij het water weggesleept verder het strand op en daar stopte we voor de lunch. Eigenlijk zou dit bij het resort zijn, maar hier kwamen we dus niet op tijd aan. Een andere gids is olie komen brengen, maar dit hielp niet meer. Dus de gids met een van ons naar het resort gereden om een nieuwe auto op te pikken.

Zo konden we na 1,5 uur vertraging toch verder op pad. Op naar Lake Wabby. Een wandeling van 3.4 kilometer was niet niks met allemaal hellingen. Ik vond het maar niks en het meer was het die wandeling niet eens waard. Bijna een uur heen en een uur terug lopen om vervolgens 20 minuten bij het meer te kunnen uitrusten. D

at was niet z'n succes helaas, maar goed. Hierna reden we over het strand naar het resort waar we weer een briefing kregen over de regels van het resort. Echt een resort  was het niet, dat maakte ze er zelf van. Na het praatje konden we naar onze kamer en kon ik heerlijk even al het zand van me afspoelen. Hierna met de groep samen gegeten en in de avond was er een beerpong- en pooltoernooi voor degene die wilde. Ik was alleen erg moe van alles dus ik besloot op tijd naar bed te gaan.

De volgende ochtend moesten we om 7 uur alweer uit bed voor het ontbijt en alle andere activiteiten. Gister had ik een stuk op het zand gereden en dat ging best prima dus gaf ik aan vandaag wel te willen rijden. Dus zo gezegd zo gedaan, na het ontbijt de auto's in en door het losse zand op naar een mooie look out. Toen ik eenmaal door had hoe de auto kon reageren op het losse zand was het eigenlijk heel erg leuk om te rijden. Bij de eerste stop Indian Heads moesten we rotsen beklimmen om bij de look out te komen en wat een prachtig uitzicht hadden we daar over de baai. De tweede stop van vandaag waren de champagne pools, een plek waar de zee over rotsen spoelt, maar waar ook als het ware een zwembad ontstaat doordat het water in het gat blijft staan.

Hierna reden we over het strand door richting het Maheno- scheerpswrak dat al sinds 1935 op het strand ligt en steeds verder in het zand zakt. De voorspelling is dan ook dat volgend jaar het wrak niet meer te zien is en het helemaal onder het zand verdwenen is. Erg bijzonder dat je dus eigenlijk een val de laatste toeristen zal zijn die dit wrak te zien krijgt. Volgens reden we door naar onze laatste stop van vandaag en dat was een kreek met enorm helder/schoon water wat je dan ook kon drinken. Boven aan de kreek sprongen we in het water en lieten ons door de stromen mee naar beneden nemen. Erg leuk om te doen!

Na deze afkoeling zijn we terug naar het resort gereden en hebben we samen pasta gegeten. In de avond hebben ik gezellig met andere van de groep in een tipi tent gekletst en hebben we poolbiljart gespeeld. Hierna gingen we richten het strand om naar de sterren te kijken al was dit toch wel erg koud.

De laatste dag moesten we er weer vroeg uit en was het inpakken, ontbijten en de auto's inladen. Op richting lake McKenzie een mooi meer met heel erg helder water en super wit strand. Heerlijk voor een ochtend duik en om even je huid te scrubben. Hierna kregen we lunch bij een ander resort en was het alweer tijd om terug richting de ferry te rijden en zat het avontuur er alweer op. Terug naar de garage om de auto's af te geven, spullen op te halen en om in de bus te stappen op weg naar Noosa.

Hier heb ik nog 2 gezellige dagen gehad met de mensen van de groep en ben ik vervolgens door gegaan richting Brisbane, Gold Coast en momenteel in Byron Bay. Hier zal ik de komende week meer over vertellen!

1. Wencke:
    26 augustus 2018
    Heel herkenbaar allemaal! Super om te lezen hoeveel leuke dingen je allemaal ziet en meemaakt 😊 En die reisroute is echt exact hetzelfde als die van mij toen 😋

Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen! Have fun !