Whitsundays!!

14 augustus 2018 - Airlie Beach, Australië

Op vrijdag was het dan zo ver, de whitsunday tour! Met 29 andere toeristen en 3 crewleden gingen we aanboord van Wings 3. Een grote catamaran waar we de komende 3 dagen op zouden vertoeven. Dus relaxen, ontbijten, lunchen, dineren, douche, snorkelen, zonnen en natuurlijk slapen. Weer iets voor op mijn speciale momenten lijstje, namelijk slapen op een boot. Ook iets dat je zeker een keer geprobeerd moet hebben in je leven, toch wel erg bijzonder.

Om 13:00 uur gingen we aan boord en konden we onze reis voortzetten richting the whitsundays. 74 eilandjes die dicht naast de kust van Australië liggen en waar je mega witte stranden kunt vinden en in kristal helder water kunt zwemmen.
De eerste snorkelstop was in een baai waar het water zo laag stond dat het koraal boven zeeniveau lag, ook wel erg bijzonder om te zien. Het water was hier echter niet helder dus we konden hier niet heel veel bewonderen. Dus terug de boot op en we vervolgde onze weg naar een baai waar we zouden blijven voor de nacht. Heerlijk zo op die boot, lekker uitwaaien voor op het dek en genieten van de zon en de ervaringen van de reizigers aan boord. Toen we in een rustige baai het anker lieten zakken werd het avond eten klaargemaakt en kregen we eerst nog wat snacks. Heerlijk dit, gewoon lekker niks doen met een strak blauwe lucht, een mooie omgeving en gezellige mensen. Na het eten nog gezellig wat spelletjes gespeeld en toch maar besloten een beetje op tijd naar bed te gaan. In mijn kleine hutje had ik me dan ook snel gesetteld samen met nog 4 anderen. Erg knus dus, maar dit had zeker wel iets.

De volgende ochtend werd ik erg vroeg wakker. Dit omdat het tij veranderde rond half 6 en de boot enorm begon te schommelen. Het leek net of we al weer aan het varen waren. Dat vond ik niet zo heel erg prettig dus ben ik even achter op het dek gaan zitten. De zon was al aan het opkomen maar helaas net naast de boot achter de bergen. Dus ik besloot terug naar bed te gaan. Om 7 uur stond het ontbijt klaar en vaarde we naar whiteheaven beach. Een geweldig mooi strand, met spierwit zand dat voor 90% uit kristal bestaat. We moesten ons dan ook goed insmeren, omdat het zand reflecteerd. Eerst liepen we naar een mooie look out en vervolgens hadden we 3 uur vrije tijd op het strand. En ik als een echte beach lover begon, maar gelijk aan een fotoshoot ik heb echt nog nooit z'n mooi strand gezien.
In water zaten ook pijlstaartroggen en citroenhaaien dus het bleef oppassen.
Na het strand gingen we naar onze tweede snorkellocatie. Maar eerst kregen we een lekkere lunch. We konden zelf onze sandwich samen stellen. Hier na maakte we ons klaar voor de tweede snorkelplek. Ik had het geluk dat ik een zeeschildpad tegen kwam en wel een half uur er boven kon blijven zwemmen. Heel erg bijzonder en super mooi.
Bij de derde snorkelplek gingen ze de vissen voeren en echt honderden vissen zwommen om ons heen van heel erg dichtbij. Dit vond ik toch niet zo heel erg leuk. Zeker niet toen we terug bij de boot waren en er echt mega grote vissen op het voer af kwamen en de gids expres het voer naast me gooide. Ik ben toen maar heel snel het water uit gegaan.

Hierna heb ik gedoucht in een douche waar je maar 1 minuut mocht douche, omdat er anders te weinig water op de boot zou zijn. Dus snel even afgespoeld en afdrogen in die kleine ruimte lukte eigenlijk niet. Dus maar aangekleed en op het dek opgedroogd.
Vervolgens ging het anker weer uit en werden we met de miniboot naar een zandbank gebracht waar we konden genieten van de zonsondergang samen met Nachos. Erg gezellig en sfeervol was dat. Na een klein uurtje terug de boot op en het avond eten werd klaargemaakt. Een buffet met rijst, salade, groente en vlees. Erg goed verzorgd allemaal.
Die avond op zoek gegaan naar haaien die op het blauwe licht achter de boot af komen. Ook dit was weer heel gaaf om te zien. Steeds zwommen er weer een aantal naast de boot.
' s avonds nog twee duitse meisjes leren toepen en lekker op tijd naar bed.

De volgende ochtend gingen we naar de laatste snorkelplek, die besloot ik over te slaan omdat het water erg koud was en de zon nog niet scheen. Hierna was het inpakken en terug varen naar Airlie Beach. Op de weg terug zagen we wilde dolfijnen onder de boot zwemmen en zag ik heel ver weg walvissen uit het water springen. Toen zat er er toch echt op.
2,5 dag lekker genieten op zee en genieten van het mooie uitzicht.

Op dit moment ben ik in Agnes water na een busrit van bijna 11 uur en zal morgen doorreizen naar Rainbow beach voor weer heel veel nieuwe ervaringen!

1. Marion:
    22 augustus 2018
    Gaaf elle! Wat is het mooi daar hè!
  2. Marion:
    22 augustus 2018