Kangaroo Island & Barossa Valley

17 september 2018 - Adelaide, Australië

Op dit moment heb ik al weer een hele hoop tours er op zitten en wat zijn ze allemaal steeds weer even bijzonder. Na de Great Ocean Road tour had ik vrijdag even een dagje in Adelaide  en ik besloot om in de ochtend naar de Central market te gaan en in de namiddag lekker helemaal niets te doen en heerlijk op het strand te gaan liggen in Glenelg Beach. Het was een dag met veel zon en 25 graden, dus een beetje bij bruinen was wel weer eens fijn.

Zaterdag stond de 2-daagse tour naar Kangaroo Island op het programma. Om 5 uur ging de wekker, want om 6 uur stond de tour bus alweer klaar om me op te halen. Hierna was het ongeveer 1,5 uur rijden naar de ferry en 45 minuten op de ferry om op het eiland te komen. Toen we eenmaal op het eiland waren voelde het helemaal niet als een eiland. De natuur was heel erg mooi groen en we reden ook over verschillende zandwegen. Onze gids deze keer was Jerry, een leuke gids en 10 andere gezellige mensen. Dus weer lekker een klein groepje.

Eerste stop was een uitkijkpunt over een mooie bay, waarna we verder reden richting de honey farm. Dit is een bijzondere farm, omdat alleen hier nog de rasechte Italiaanse bijen leven die niet beïnvloed zijn door andere rassen. Dit was wel leuk om te zien, maar niet persé een hoogtepunt voor mij. Na de farm hadden we lunch met verse wraps en salade. Het waaide hier enorm hard en het was erg koud, dus 2 vesten aan en mijn jas. Hierna reden we verder en dat was zeker wel een hoogtepunt, namelijk Sails Bay!! We hadden steeds erg geluk met het weer. Als we in de bus zaten of ergens binnen waren regende het en als we dan iets gingen bekijken was het droog. Bij Sails Bay kregen we een privé rondleiding. Hier hadden we weer super veel geluk, omdat er een puppy zeehond op ons af kwam gehupst en op die manier kwamen we heel dichtbij! Mega ervaring!! Normaal mag je maar op 10 meter afstand komen en wij waren letterlijk op 1-2 meter afstand. Ook wel erg vreemd dat je deze dieren hier gewoon in het wild ziet en dat je niet in een dierentuin bent, echt zo bijzonder. Hierna snel weer in de bus gestapt, want er kwam weer een mega bui aan. Gelukkig toen we aan kwamen bij Vivonne bay was het weer droog. Hier konden we kiezen tussen kayaken of een wandeling over de pier en het strand. Aangezien het weer enorm afwisselde, besloot ik de wandeling te kiezen. Bij het strand was het water echt mega helder en kon je de vissen zien zwemmen. Ook op de rotsen was het heel erg gaaf om te zien hoe hoog de golven tegen de rotsen aan sloegen, wat natuurlijk een erg mooi effect gaf. Hierna zat de dag er helaas alweer op en reden we naar onze slaapplek voor vandaag. Het eiland heet alleen natuurlijk niet voor niets Kangaroo Island. Toen we naar onze slaapplek reden moesten we constant op de rem, omdat de kangoeroes inclusief de baby's de weg overstaken. Wat een prachtig gezicht, ik zat helemaal voorin dus ik kon het allemaal eerste ranges bewonderen. Hierna kwamen we aan bij een echte Aussie farm. Bijna alles was in de buitenlucht. De keuken, de eettafel en zelfs de badkamer. Enorm koud, maar wel een leuke ervaring en een gezellige sfeer. In de avond samen de barbecue klaar gemaakt en heerlijk gegeten. Hierna een lekkere warme thee gedronken, toen snel mijn bedje in met een slaapzak, een deken en jassen over me heen wat het was echt heel erg koud in de kamer.

Zondag weer vroeg uit de veren voor weer een nieuwe dag vol avontuur. Eerst op een koala zoektocht, waar we maar liefst 9 wilde koala's hebben gespot. ik had er ook eentje gevonden en wat voor een. Weer mega veel geluk, vond ik daar een koala die onderaan de boom zat op nog geen 3-4 meter. Hierdoor kreeg iedereen de koala op de foto en hij was nog wakker ook! Geluk kon niet op deze tour, na deze wandeling reden we namelijk naar een plek waar we zeeleeuwen konden spotten en wonder boven wonder zagen we daar ook wilde dolfijnen in de zee! Natuurlijk kon mijn dag hierna helemaal niet meer stuk, al werd het gewoon nog beter. Want doen we via het pad naar beneden liepen zat daar echt recht naast het pad een klein nieuwsgierig zeeleeuwtje dat maar wat graag voor ons wilde poseren. Wat een heerlijk begin van een nieuwe dag! De volgende stop was een gigantische plek van graniet. The Remarkable Rocks. Enorme rotsen van graniet, met hele bijzondere vormen. Een perfecte plek om mooie foto's te maken, wat iedereen dan ook volop aan het doen was natuurlijk. Na deze stop was het weer lunchtijd, een heerlijke kipburger en salade. Er was erg veel over dus voor morgen ben ik ook voorzien. Als laatste van de trips stond dan eindelijk het Sandboarden op het programma. Hier had ik heel erg naar uitgekeken, al vond ik het stiekem ook best wel eng. Je gaat met een enorme vaart naar beneden en als je ook maar iets verkeerd draait vlieg je over de kop. Eerst dus maar even zittend proberen, maar ik kon het niet laten om ook even op de standingboards te stappen. Dat was nog behoorlijk moeilijk, maar uiteindelijk lukte het nog redelijk. Eigenlijk het enige slechte nieuws van deze trip was, dat de trip erop zat. Wat heb ik enorm genoten van dit Island en wat hebben we een geluk gehad met de dieren. Ongelofelijke ervaring om deze dieren van zo dichtbij te mogen bewonderen! Dat ga ik echt nooit meer vergeten. Kangaroo Island bedankt!!

Vandaag stond er weer een nieuwe tour op me te wachten. Namelijk de Barossa Valley wine tasting tour. Echt iets voor mij zullen we maar zeggen ha..ha.  Maar goed als je in een wijnstreek bent als dit, moet je natuurlijk proeven. Bregje die ik in Melbourne had leren kennen ging ook mee en dat was erg gezellig. In het totaal zijn we bij 5 verschillende wijngarden gaan proeven, met gemiddeld 5-7 wijnen. Tel maar uit hoe ik er bij liep vandaag. Maar goed voor we aan al dat lekkers begonnen zijn we gestopt bij een wispering wall. Een grote dam en als je aan een kant normaal praat, kun je het aan de andere kant horen of dat de persoon naast je staat. Erg bijzonder dus. Ook stopte we bij een toy factory, waar je ook de wildlife kon voeren. Eigenlijk was dit voor mij het hoogtepunt van heel de tour haha. Eindelijk kan ik van mijn bucketlist Kangoeroes voeren afstrepen. Naast het wijnproeven hebben we ook in een hele oude wijnkelder mogen kijken en hebben we heerlijke pizza's gehad voor lunch. Weer een gezellige dag, maar wijntjes drinken vanaf 11 uur in de ochtend is toch niet echt iets voor mij :D

Morgen ga ik nog een dagje doorbrengen in Adelaide, waarna ik met de bus aan mijn laatste roadtripje begin in Australië. Namelijk de wel bekende outback. Eigenlijk vind ik het allemaal best spannend, omdat ik gewoon niet weet wat ik moet verwachten. Ik weet dat ik op de grond in een swag ga slapen en ik weet dat ik niet van kamperen houd. Dus we zullen zien waar die combinatie me brengt !

1. Gonnie:
    17 september 2018
    Hallo Elle , jij hebt wel een super vakantie daar,
    Het ziet geweldig uit .
    Nu nog maar verder genieten van deze prachtige reis
    Heel veel plezier nog Harrie en Gonnie
  2. Elle Berkers:
    18 september 2018
    Dankjewel! En ik ga zeker nog even verder genieten!
  3. Alda:
    18 september 2018
    Hoi Elle,
    Wat heb jij op deze trip ontzettend veel geluk gehad dat je zoveel verschillende dieren van zo dichtbij hebt gezien. Kei leuk. Veel plezier in de outback. Groetjes van ons🤗
  4. Ivonne:
    20 september 2018
    Hoi Elle,
    Wat leuk zo al die natuur en dieren weer van dichtbij te hebben mogen zien! Foto's zagen er super schattig uit!