Reis naar Bali - eerste bestemming Jimbaran

16 juli 2018 - Bali, Indonesië

Vandaag vrijdag de 13e was het dan zover, op richting Brussel Airport voor weer een nieuw avontuur. Na het parkeren zijn we met de shuttle naar het vliegveld gebracht. Hier konden we heel erg snel inchecken en door de douane.
Daardoor hadden we nog genoeg tijd om te chillen op het vliegveld. Om  08:55 uur vertrok netjes op tijd ons vliegtuig van Qatar Airways richting Doha.

Na een relaxte vlucht van 6 uur kwamen we aan in Doha, Qatar. De overstap daar verliep erg vlot, we stapte namelijk uit het vliegtuig om vervolgens na 1 uur weer in hetzelfde vliegtuig te stappen. Dit had ons iets minder stress bezorgd, als ze dit gewoon even hadden verteld.....

Op zaterdag 14 juli kwamen we om 08:30 uur  in Bali aan en hadden we er een tweede vlucht van 10 uur op zitten. Dus de hoogste tijd om naar het eerste hotel te gaan. We begonnen meteen met af dingen van de taxi en dat ging erg goed.
Net buiten het vliegveld vonden we een taxichauffeur die ons voor € 5 i.p.v. €21 naar ons eerste hotel wilde brengen. Ons eerste hotel ' Fox Harris Hotel ' in Jimbaran zag er erg netjes uit en ook de kamer was erg groot. Voor we in konden checken hebben we lekker relax bij het zwembad gelegen en genoten van de eerste zonnestralen van Bali. Toen we de kamer in konden hebben we ons snel opgefrist.

Hierna zijn we lekker gaan lunchen op het strand en hebben we vervolgens een lange wandeling gemaakt over het strand en door de hoofdstraat.
Het was een erg groot en breed strand, maar door de bewolking die ondertussen boven ons hing, was het uitzicht iets minder mooi.

s' Avonds zijn we terug gegaan naar dit strand om te dineren. Erg gezellig met allemaal tafeltjes op het  strand uitzicht op zee en een muziekje van de lokale bevolking op de achtergrond. Het viel ons alleen wel op dat het hier helaas rond 6 -7 uur al donker wordt. Na het eten hebben we dan ook besloten om terug naar het hotel te gaan en op tijd te gaan slapen.

Op zondag zijn we met een lokale taxi chauffeur naar de mooie stranden 'padang padang beach' en 'Dreamland beach' gereden en hebben we de Uluwatu Temple bezocht. Bij de tempel liepen veel wilde brutale apen rond en je moest dan ook erg goed op je spullen letten. Bij deze tempel hadden we wel een erg mooi uitzicht over de Indische oceaan en stonden we op het zuidelijkste punt van Bali.

Onze chauffeur wachtte steeds netjes op ons en liet ons de mooiste uitzichten zien. Jammer genoeg kon hij alleen bijna geen Engels, dus onder weg zei hij dan ook weinig en op onze vragen gaf hij soms gewoon geen antwoord...
Na de tempel hebben we de stranden van Uluwatu bezocht. Deze stranden zijn erg smal en je moet er entree voor betalen. De zee was hier te onrustig om er in te zwemmen, maar om te surfen waren deze golven perfect!
Na deze tour heeft de chauffeur ons netjes bij ons volgende hotel afgezet in Ubud.
In de volgende blog zal ik daar meer over vertellen en de foto's volgen!!