Sanur

29 juli 2018 - Sanur, Indonesië

Donderdag 26 juli kwamen we na ongeveer een uurtje rijden aan bij onze eindbestemming. Hier hadden we in nood al een nachtje verbleven, maar toen hebben we niet echt kunnen genieten. Aangekomen bij ons kleine resort konden we meteen inchecken wat erg fijn was. Het Bali Wirasana Inn is een mooie resort waar je je begeeft in de natuur, terwijl je je toch in de hoofdstraat bevindt. De hotelkamer leek op een klein huisje met een veranda en in de ochtend wordt daar ons bestelde ontbijt geserveerd. Hierbij hebben we dus geluk gehad en een goede keus gemaakt om de laatste 4 dagen te vertoeven.

Die middag hebben we lekker relax bij het zwembad gelegen en zijn we in de avond wat winkeltjes gaan bekijken. Helaas is het nog steeds niet veilig om met de boten de zee op te gaan dus ook een dagtripje Nusa Penida zit er helaas niet meer in. Dus gingen we op zoek naar ander vertier en dit werd jetskiën en parasailen de volgende ochtend in Nusa Dua. Voor ons gevoel hadden we een goede deal gesloten, maar dit bleek later niet zo. Die avond hebben we lekker gegeten en zijn we naar een lokale bar gegaan waar een bandje speelde. Dit was wel gezellig alleen de muziek was niet zo geweldig dus besloten we terug te gaan.

Vrijdag werd netjes ons ontbijt op de afgesproken tijd op de veranda geserveerd en werden we om half 10 opgehaald voor onze waterpret. Erg gaaf om eens op een jetski te rijden (er moest hier alleen wel een instructeur mee) en daarnaast was het ook erg leuk om een keer met een parachute de lucht in te gaan. De organisatie was alleen meer een massaproductie dus we werden van de ene naar de andere activiteit geslingerd en eigenlijk na een uurtje was de pret alweer klaar. Beetje jammer. Dus terug naar Sanur om lekker aan het strand te lunchen. En ja hoor hier zagen we ook gewoon jetski's voorbij komen en natuurlijk voor veel minder dan wij betaald hadden. Het zal toch ook weer eens niet. Maar goed aan die pech zijn we wel voortaan gewend, dus besloten we om de volgende dag gewoon weer een jetski te huren.

Op zaterdag vertrokken we dan ook al vroeg richting het strand om een bedje te huren en lekker chill te genieten van het mooie weer. Ook hebben we een fotoshoot gehouden bij de schommel en hebben we dus een jetski gehuurd. Deze keer voor een half uur zonder instructeur lekker met zijn tweeën gas erop. Super leuk!  Omdat dit min of meer onze laatste avond is besloten we in een wat luxer restaurant te gaan eten. Hier heb ik een grote t-bone steak besteld van jawel 12 hele euro's!  Hierna zijn we terug gelopen naar een restaurant voor ons hotel, want daar hebben ze heerlijke toetjes, dus daar nog even genoten van een chocolade cheesecake. Daarna hebben we op de kamer onze tassen ingepakt, foto's uitgewisseld en heb ik mijn blog nog bijgewerkt.

Vandaag is onze laatste dag aangebroken en ja hoor we maken het hier gelijk mee. Vanmorgen rond 7 uur werden we wakker van gerammel en het schudden van de deur. Ik dacht dat ze het ontbijt al kwamen brengen, maar het bleek een naschok te zijn van de aardbeving in Lombok. Toch wel even schrikken, maar gelukkig geen schade hier en geen tsunami gevaar. Deze ochtend hebben we rust aan gedaan met het ontbijt en hebben we rustig alles verder ingepakt. Hierna heerlijk geluncht en heb ik nog even genoten van mijn laatste Balinese massage. Al was deze massage niet zo fijn als die ik gister had. Vanavond gaan we nog uiteten op het strand en dan zit onze toch wel bijzondere vakantie er in Bali weer op. Vannacht om 1 uur vlieg ik door naar Australië waar weer een nieuw avontuur op me staat te wachten.

Ik wens jullie allemaal nog een fijne zondag en jullie horen snel weer van me vanuit de andere van de evenaar, Australië !!!

1. Gonnie:
    30 juli 2018
    Elle , dit zag er allemaal goed uit.
    Een paar tegen slagen maar dat is toch ook weer goed gekomen.
    Heel veel plezier in Australië en we horen weer Gr tante gonnie