Vervolg van mijn Aussie reis!!!

30 augustus 2018 - Warnervale, Australië

Brisbane

Na Noosa ben ik met de Greyhound bus verder naar beneden gegaan. Namelijk Brisbane een grote zakelijke stad waar niet heel veel te bezichtigen is. Nadat ik ingecheckt had in het hostel ben ik mijn wandeltocht begonnen door de stad. Eerst het gratis museum, waar alle informatie over de dieren in Australië te vinden was, erg interessant. Hierna ben ik doorgelopen naar het Brisbane sign in South bank. Hier ben ik met de gratis ferry naar de andere kant van de rivier gegaan. Daar ben ik een stukje door de botanic garden gelopen, om vervolgens vanuit daar met de bus richting de winkelstraat te gaan.
Heel bijzonder vond ik de stad dan ook niet. In de avond ben ik terug gegaan naar het Brisbane sign om het te bekijken in het donker. Samen met Paul, een duitse jongen die ik in Airlie beach ontmoet had. Ik besloot dan ook mijn verblijf niet te verlengen. De volgende ochtend ben ik met Paul naar de Brisbane look out gegaan. Hierna hebben we afscheid genomen en ben ik naar de busterminal gegaan.

Gold Coast
Bij de bushalte kwam ik Natasha weer tegen samen met haar reisgenootje Craig.
Daarmee ben ik dan ook in de Gold Coast over de night market gelopen. Ik ben hierna op tijd naar mijn kamer gegaan om mijn dagboek bij te werken en om wat bij te slapen.
De volgende dag stond mijn eerste surfles in Aussie op het programma. Alleen viel dit helaas enorm tegen. Door mijn les in Bali wist ik hoe ik op mijn board moest komen en hierdoor liet de leraar mij zelf maar wat doen in het water en keek hij eigenlijk niet naar mij om. Erg jammer, voor mijn gevoel had ik net zo goed zelf een board kunnen huren. Maar goed. Na de les lekker gedoucht en met een ander Nederlands meisje Anna naar een club gegaan. Het was retro muziek dus lekker meezingen, rond een uurtje of 1 hadden we het wel gezien en zijn we terug gelopen. De volgende dag heb ik uitgecheckt om mijn bus richting Byron Bay te halen.

Byron Bay
In Byron had ik 4 nachten geboekt, omdat ik de laatste dagen toch wel heel veel gereist had.
Toch is het ook best vermoeiend om telkens weer je route uit te stippelen en te bedenken hoelang je overal wilt blijven. Telkens weer krijg je tips, verander je van gedachte of komt er weer iets op je pad, waardoor je weer gaat twijfelen. En dat is helaas iets waar ik heel goed in ben. Maar goed aangekomen in Byron was het niet anders, ik moest gelijk aan de bak om iets te regelen. Er was namelijk slecht weer op komst en ik wilde niet met slecht weer op een tour dus last minute een dolfijnen Kayak geregeld. 12:45 uur kwam ik aan in het hostel en om 14:00 uur zat ik al in de kayak. Wat een gave ervaring om ten eerste te kayaken op zee en ten tweede wetende dat er 2 grote walvissen rond om je kayak zwemmen. Dat geeft toch wel echt een enorme kick!! Helaas geen dolfijnen gespot, maar dus wel 2 walvissen!!

Hierna was ik toch wel moe van alles dus heerlijk gedoucht en genoten van het gratis eten in het hostel. Die avond gezellig wat drankjes gedaan met wat andere backpackers.
Op zaterdag ben ik de Coastwalk gaan lopen richting het Lighthouse. Een enorme klim en een pittige wandeling voor mijn uithoudingsvermogen. Maar goed wat was het daar mooi, zo mooi dat ik elke 100 meter wel moest stoppen om van het uitzicht te genieten (hihi).
Heerlijk dolfijnen en walvissen gespot, genoten van de zon, de zee en de natuur. Een heerlijke dag ondanks dat er een storm zou moeten komen.
Die avond heb ik het nachtleven van Byron verkend al vond ik dat maar niks eigenlijk. Met name, omdat ze hier nog al veel aparte dingen gebruiken en roken. Daar heb ik het niet zo op, dus hebben we terug in het hostel nog wat drankjes gedaan.
Zondag heeft het de hele dag geregend. Hierdoor kon ik lekker uitzoeken wat ik de komende weken zou willen en vertel mij wat er is echt te veel keus!!
Maar goed ik ben er uit en wat dat is kom je in mijn blogs wel achter:)

Op maandag ben ik met een tour richting Nimbin gegaan een oud klein historisch hippy dorpje. Op zich wel leuk om eens te zien, maar verder vond ik het niet heel bijzonder.
De verhalen en de geschiedenis van dit dorpje waren dan wel weer interessant.
Maandag was mijn laatste avond in Byron en dat heb ik afgesloten met een potje killerpool.
Helaas kan ik niet zo goed poolen onder druk. Ik lag er dan ook al snel uit.

Yamba en Port Macquarie
Dinsdag heb ik de bus gepakt naar Yamba. Een erg klein dorpje waar dan ook niets te beleven viel, maar het schijnt dat je hier goed kunt surfen. Na de flop in Gold Coast moest ik dit dan ook proberen. 9 uur in de ochtend wetsuit aan en gaan met die banaan. En ja hoor heerlijk gesurfd! Omdat er niets te beleven was, bestond de groep uit mezelf en nog een ander meisje. Dit betekende 1 uur privé les en erna lekker oefenen wat ik geleerd had ideaal!! Na de les snel douche in het hostel, want om half 1 stond mijn bus alweer klaar richting Port Macquarie. Na 5 uur in de bus kwam ik in de avond aan. En ook in dit hostel was echt niets te beleven, erg jammer. De volgende dag was het plan om weer te gaan surfen, maar ik besloot het niet te doen. Lekker Hollands heb ik een fiets gehuurd en de stad verkend. Enig verschil in Australië hebben ze heel veel bergen, dus ik heb mijn work out weer gehad.

Nou dat was me een hele lap tekst mijn excuses daarvoor. Ik merk dat ik de laatste week vooral bezig ben geweest met regelen, reizen, wandelen en vooral heel veel genieten. Hierdoor lukt het niet altijd om mijn blog bij te houden. Maaar nu zijn jullie weer helemaal up to date!! Over een paar uurtjes kom ik aan in Sydney voor weer een berg nieuwe indrukken.
Ik wens jullie allemaal alvast een heel fijn weekend!!!

1. Marion:
    7 september 2018