Magnetic Island

8 augustus 2018 - Magnetic Island, Australië

Van zaterdag op zondag ben ik met de nachtbus naar Townsville vertrokken.
De rit duurde onderveer 5 uur en om 6 uur in de ochtend kwam ik aan bij de busstop in Townsville.Hier moest ik een half uurtje wachten, voordat de eerste ferry vertrok richting Magnetic Island. Een ander meisje (Natasha, UK) dat ook vanuit Cairns kwam, ging ook naar het eiland en dus ben ik met haar opgetrokken.
Na 30 minuten op de ferry gingen we met de lokale bus richting mijn hostel, zodat ik mijn bagage af kon geven. Nadat we dat gedaan hadden besloten we om de fort walk te gaan lopen. Een wandeling van ongeveer 4 km. We moesten best wat klimmen, maar gelukkig was het nog niet zo warm, het was namelijk pas half 9 in de ochtend. Onder weg konden we wilde koala's spotten en die vonden we uiteindelijk dan ook! 4 wilde koala's vonden we onderweg en ze waren echt super schattig, weer een bucketlistmoment. Na een lange wandeling/klim kwamen we boven bij het fort en het uitzicht was echt geweldig. Je kon helemaal rond het eiland kijken en het water was super helder en de lucht mooi blauw. En het mooie was, omdat wij zo vroeg waren was er helemaal niemand, zo gaaf! Hierna zijn we nog samen gaan lunchen en hebben we afscheid van elkaar genomen.

Ik ben vervolgens, na wat boodschappen, terug naar het hostel gegaan om in te checken. Rond 4 uur ben ik de wallabies (kleine kangaroes) gaan voeren, super schattig. Alleen ze wilde niet echt het voer wat ik van het hostel gekregen had.  Maar dat maakte niet uit, want je kon lekker dichtbij komen. In het hostel waar ik verbleef was helaas niet zoveel te doen, dus toen ik terug kwam van het eten geven heb ik een pizza besteld en besloot ik om super YOLO een skydive te boeken voor in Airlie beach a.s. donderdag!!! WaaaaaHHH!!

Op maandag stond weer een nieuwe activiteit op het programma, namelijk knuffelen met de koala's!! Super leuk en ze zijn echt zo zacht als ze er uit zien. Naast de koala's mochten we ook nog een hele hoop andere dieren bekijken en vasthouden dus dat was wel erg leuk. Er waren 3 Nederlandse meiden ook mee op de tour, dus konden we mooi foto's van elkaar maken. Na deze highlight en weer een bucketlistmoment ben ik me klaar gaan maken om te gaan snorkelen.
Echter heb ik de hele dag niet gesnorkeld en dat kwam als volgt. Ik  ging op zoek naar Arthur bay en Florence bay. Na 15 minuten lopen op steile hellingen en slecht wegdek kwam ik aan bij Arthur bay. Hier was bijna niemand op het strand en dus al helemaal niet aan het snorkelen. Aangezien ze zeiden dat Florence bay mooier moest zijn ging ik daar maar naar op zoek. Helaas koos ik na een tijdje lopen de verkeerde weg en hierdoor had ik 1,5 uur gelopen en nog geen strandje gezien. En dat met hellingen van heb ik jou daar. Dus behoorlijk geïrriteerd en teleurgesteld besloot ik terug te lopen naar de bus stop. Echter had ik daar ging zin in dus vroeg ik een man die bij de auto stond om een lift. En dat mocht zeker het bleken 2 Nederlanders uit Eindhoven te zijn, hoe leuk is dat! Dit was wel even fijn na 1,5 uur in je uppie rond te lopen in de hitte en veel bergen. Ze namen me mee en wilde me zelfs bij een ander strandje af zetten. Het was alleen eb geworden, dus dat schoot niet op en dit maakte dat ik de rest van de dag met hun heb doorgebracht en over het eiland ben gereden. 's Avonds hebben we samen gedineerd en hebben we afscheid genomen. Nogmaals bedankt voor deze gezelligheid en de lift! Onverwachts een hele andere dag dan gepland, maar dat maakte het zeker leuk!

Op dinsdag ben ik uitgecheckt bij het ene hostel en ben ik ingecheckt bij een hostel aan de andere kant van het eiland. Hier valt meer te beleven dus dat was wel fijn. Hier kwam ik ook mijn maatjes uit Cairns (Joy, Bob en Connor) weer tegen, dus dat is altijd leuk. Ik heb die middag de was gedaan, boodschappen, gekookt en relax wat dingetjes geregeld voor het vervolg van mijn trip. In de avond heb ik met maatjes een feestje gebouwd en het was echt heel erg gezellig. Er werden weer vage spelletjes gespeeld en natuurlijk gingen de Engelse weer helemaal los.

Op woensdag was het tijd om afscheid te nemen van het eiland en ben ik samen met mijn reismaatjes Joy en Bob verder gereisd naar Airlie Beach. Eerst 15 minuten in de lokala bus, 30 minuten op de ferry, 3,5 uur in de greyhound bus en als laatste 15 minuten lopen naar het hostel. Best een vermoeiend tripje, zeker omdat je eerst moet wachten, voordat je echt kunt gaan en dan best wat moet overstappen om er te komen. In de avond hebben we ons laatste avondmaal gegeten bij de mac, want hierna gaan de boys de boot op en reizen hun verder naar beneden.
Erg jammer, want het was erg gezellig met deze jongens uit Nederland.

Hierna ben ik gaan slapen, want vandaag stond de skydive op het programma!!!
Daar vertel ik jullie meer over in mijn nieuwe blog!!